fredag 20 februari 2009

Trött, trött, trött...

fredag 20 februari 2009
Det har varit några riktigt intensiva dagar på jobbet.
Tog 6.45 bussen upp till Oslo onsdag morgon.
Anlände ca. 10,20, gick hem och lämnade mina väskor
sen raka vägen till jobbet.

Var ombytt och klar 11,00 (vi öppnar 11,00) dom första bongarna börjar
komma in, och dom fortsätter och fortsätter. Full restaurang, om och om igen.
Försäljning kl 17,00: 350 NOK (vi var 4 i köket)
Försäljning stängning: 570 NOK
Grymt bra för en onsdag.
Anledning: AC/DC spelade i Oslo
Detta var den första av 2 spelningar AC/DC kommer att ha i Oslo,
dom kommer även tillbaka i sommar, så det här var en liten försmak.

I går: 1 sjuk på lunchpasset så vi var 3 stycken. Så klart kom alla AC/DC fans
som övernattat i Oslo för att äta lunch hos oss. Busy!
2 sjuka på kvällspasset, lyckades ringa in 1 att jobba men jag fick självklart
stanna och hjälpa till (det är ju trots allt mitt jobb)

I dag: 1 sjuk på lunchpasset, var 3 stycken igen. Var okej för alla AC/DC fans har åkt hem.
Hade rätt så mycket att förbereda för kvällen och morgondagen, så det blev
ännu en lång dag.

I morgon: Lördag (alltid mycket att göra) plus att det är
Melodi Grand Prix (den norska) finalen i Oslo.
Vi ska ha en efterfest för dom på restaurangen.
Dom ska ha buffet och special meny. Buffén ska stå klar kl 22,30, köket ska
ha öppet till 24,00 (normala fall stänger vi 23,00).
Jag måste vara där för att se till så allt funkar okej.
Jag börjar jobba kl. 9,00 i morgon (måste vara med på lunchen för 1 person är sjuk),
när jag slutar.....kan man ju undra.
Tillbaka till jobbet kl 9,00 på söndag.

Nu låter det som jag bara klagar men det gör jag inte.
Jag trivs faktiskt med mitt jobb,
och gillar det jag gör, men jag har inte riktigt hunnit i kapp med min sömn
så man blir lite sliten.
Jag är ju trots allt inte 20 längre...........men ca. 1 vecka kvar till semester.
2 veckor borta från allt som har med jobb att göra.
Slappa, shoppa och ha kul.

Ska bli så skönt!

0 kommentarer:

 
Josefine's Blog © 2008. Design by Pocket